Att bekämpa extremism är viktigt i ett demokratiskt samhälle. Att de krafter som vill störta demokratin synas och att individer som begår brott ställs inför rätta borde vara självklart i ett rättssamhälle. Alltför länge har det svenska samhället, inte minst från rödgrönt håll, varit alltför blåögd i sin attityd gentemot extremister.

I morgon ska socialnämnden anta nya riktlinjer för att bekämpa extremism och det är alldeles uppenbart att de rödgröna fortfarande tror att silkesvantar är den bästa metoden att möta hemvändande IS-krigare. Om detta skriver Joar Forsell, Isabel Smedberg-Palmqvist, Birgitta Ohlsson och jag i Aftonbladet idag.

3 Comments »

  1. Hej Lotta,

    Det som händer i min stad är förfärligt. Jag kommer ursprungligen från Algeriet och har fått höra brutala, men tyvärr sanna, historier från 90-talet då terroristerna härskade i delar av landet. Att detta pågår ännu idag förvånar mig inte, men att Sverige inte har en plan för att bestraffa dessa fanatiska mördare och våldtäktsmän förstår jag mig inte på. Det är uppenart för mig att de skiter i alla de som faller offer för Daesh. Vad vill FP göra åt saken? Har ni föreslagit konkret aktion för att låsa in dessa galningar? Arbetar ni med detta ö.h.t.? Partiet som tar upp striden på riktigt är partiet som får min röst.

    Med vänliga hälsningar,
    Ben

  2. Stå på Dig Lotta. Du har säkert ett nästan 100%:igt stöd ifrån oss svenska medborgare i Dina åsikter om hur man skall handskas med dessa IS-sympatisörer/utövare. Tanken att dessa återvändare skall få tillgång till bostäder – arbeten etc. etc. får mig att må illa – sådant som inte ens vanliga skötsamma medborgare har tillgång till i många fall. Mitt recept är att man per omgående utvisar dem för all framtid ifrån vårt land när de återvänder.

Kommentera

