Stockholms stad har under ett års tid haft en försöksverksamhet med lördagsöppet på Stockholms skolors ungdomsmottagning, som ligger på Observatoriegatan 20. Försöket har fallit väl ut med i genomsnitt 18,5 besök varje lördag. Ungdomsmottagningen ska ha öppet när ungdomar har möjlighet att komma dit och därför har utbildningsnämnden idag tagit beslutet att permanenta försöket med lördagsöppet.

Stockholms skolors ungdomsmottagning – som har sommaröppet med ordinarie öppettider – är till för alla som inte fyllt 23 år och som bor i Stockholms län. På mottagningen finns möjlighet till preventivmedelsrådgivning, graviditetstest, provtagning samt kuratorskontakt. Självklart är mottagningen även även HBT-certifierad. Läs mer här.

1 kommentar »

  1. När jag läser detta så tänker jag på de heterofobiska homosexuella som jag arbetade med i många år. Eller de lesbiska tjejerna som satt mittemot mig på tåget och hånglade medan dom kallade mig ”jävla heterogubbe”. Det finns en massa dubbelmoral i HBT-frågan som verkligen behöver komma upp till ytan. Mot bl.a den bakgrunden är HBT-certifiering en smula offerkofta.

Kommentera

