Idag svarar jag på Kristdemokraternas artikel på Brännpunkt den 14 december om bristande kvalitet i förskolan. Jag har svårt att förstå syftet med kristdemokraternas svartmålning av förskolan. Vi har hög personaltäthet och välutbildade pedagoger. Till skillnad från kristdemokraterna tror jag att lösningen handlar om fler förskollärare och ett tydligare pedagogiskt uppdrag. Inte om att dela ut pekpinnar och en god portion dåligt samvete till landets småbarnsföräldrar.

Läs gärna hela!

2 Comments »

  1. Jag håller inte med dig i detta fall, röstade på dig i valet och delar Folkpartiets värderingar i mycket.
    Men jag undrar tex; varför skall alla barn till förskolan?
    Varför subventionera välbeställda familjer i Stockholms innerstad med 100.000-tals kronor per barn/förskoleplats.
    När mödrarna i många fall arbetar deltid och barnbidraget går till Alpresor till Verbier eller New-York- Weekends?
    En uppriktig fråga.
    Med önskan om en God Jul till dig och dina kolleger i Stadshuset, väl utfört arbete!

Kommentera

