Vi i partierna brukar ofta peppa varandra mot slutet av valrörelsen med orden: sluta inte prata om våra hjärtefrågor, för när du har upprepat budskapet så många gånger att du kan kräkas är det alltid någon som hör det för första gången. Idag blev jag påmind om sanningen i detta när jag läste en artikel ur Veckan Affärers senaste nummer. I tidningens valspecial radas några glömda frågor upp. En av dessa är Utbildning – svensk utbildning måste hålla världsklass i en global konkurrens. Det är som en folkpartislogan. Jag kunde inte ha sagt det bättre själv.

2 Comments »

  1. hej vi vill att du kan komma till min skola för att vi håller på med val i skolan.

    vi är folkpartiet i skolan och arbetar om folkpartiet.

    hälsningar Emil holmberg på ärentuna skolan i storvreta. klass 6e

  2. Hej Emil!
    Tyvärr är min almancka helt fullbokad fram till valet. Har du försökt få tag i någon folkpartist i Uppsala? Det är ju också lite närmare än Stockholm.
    Om du har frågor om folkpartiet så får du gärna skriva till mig på lotta.edholm@liberal.se
    Vänliga hälsningar
    Lotta

Kommentera

